Monday 22 October 2012

I need a friend...(Part 2)






Assalammualaikum.....

Selamat malam...It's me again...Hari ni nyza janji nak sambung topic I need a friend part 2...hahaha...sorry ar terlambat sket update...Wifi connection P1 nyza 2-3 hari ni tahap dewa lembap...nak loading 1 bende tu punya lar lama...So nyza pown malas nak tunggu...Kot tunggu jadi sewel plak duk  menyumpah Modem P1 tuh...jenuh restart pun connection duk 1 bar je...Sangat tension...ahahahahaha...

Jadi hari ni nyza sambung topic i need a friend part 2 tu lar yer...Kalau nak cerita about friends ni memang tak kan habis cuz ramai yang nak kene sebut...Jadi kita ringkas2 kan cerita nyza hopefully u olls faham lar yer...ahaks....Nyza ni kira lucky jugak cuz nyza jumpa kawan2 yang sekepala dengan nyza...actually tujuan nyza post cerita pasal friend ni sebab lately ni nyza rasa lonely...and i miss all my friends...Kalau boleh turn back time nak je kembali ke masa dulu...Tapi apakan daya masa yg dah berlalu memang tak kan dapat kita ulang...So jadikan ape yang pernah terjadi sebagai pengalaman and memori terindah lar kan....

Last month nyza dapat berita sedih, dari member sekelas nyza masa nyza form 4 (Khaty)...Kebetulan masa tu dia datang kat ofis nyza nak jumpa someone...Setelah sekian lama kiteorang jumpa balik so banyak bende yang nak cerita macam xsempat2 nak cerita...Tapi memandangkan nyza tengah keje, nyza tak dapat lar nak berbual panjang ngan dia...Masa nyza sekolah dulu, form 4 nyza dah tak duk sekelas dengan Lya, sebab masa form 4 tu kiteorg amik subject yang lain...Dia amik Ekonomi, nyza amik Perdagangan....Masa dalam kelas form 4 tu nyza pun rapat lar dengan 4 orang kawan yang memang duk sekelas...Time tu Ade Khaty, Marina, Juliana and Pamela....Macam Marina,Khaty and Ju diaorg dah kawin so kalau jumpa pun xselalu....

Hari yang khaty datang tu, tetiba dia tanya nyza " nyza ko tahu kan?"
nyza pun tanya " tahu ape? "
khaty tunduk n jawab " Maina dah meninggal......."
nyza tunduk n diam..Lepas beberapa minit, nyza pon jawab " Innalillahhirojiun....Meninggal kenapa? Aku x tahu langsung..."
Khaty jawab dengan mata yang berkaca " Breast cancer...masa dia meninggal tu aku sempat datang melawat...Masa dia mula2 nak sakit tu, dia still breast feed anak ke-2 dia...Then dia pengsan...Laki dia bawa g hospital and doc diagnose dia ade breast cancer...Dia sakit xlama dalam 2-3 bulan camtu je...Sebelum dia meninggal aku sempat g jumpa dia kat hospital"
Nyza still diam tapi mata dah start berair...sambil tahan air mata nyza pun cakap " Aku x sempat pun jumpa dengan dia, last aku jumpa dia msa dia ajak aku gi wedding Shera ( Adik Marina) lepas tu aku x jumpa dia lagi...."

Dengan suara yg tersekat2 Khaty pun cakap,
" Ko ingat x dulu, Maina kan minat sangat dengan Jeff A to Z?"
Nyza senyum n jawab " Mesti ar ingat...Dulu kan dia memang minat gila kat Jeff tu sebab antara bertiga tu Jeff tu yang paling handsome"
Khaty sambung lagi " Masa maina nak meninggal tu dia sempat jumpa dengan Jeff tu...Jeff tu kahwin dengan Adib, memang rezeki dia nak jumpa, masa maina sakit aku jumpa dengan Adib, kiteorg pergi melawat Maina dengan Jeff sekali...Masa kiteorg datang tu dia tengah makan, dia nampak je Jeff, Dia terus Jerit, Jeff!! dengan mulut ternganga..."
Masa tu nyza xleh tahan dah air mata, Slowly air mata tu mengalir...nyza senyum and cakap
"Rezeki dia nak jumpa dengan Jeff tu kan..."
Khaty pun menangis time tu, dia cakap " Dua hari lepas jumpa Jeff tu dia pun meninggal...Tapi msa dia meninggal tu aku xde..."
Dengan sebak nyza tanya " Anak maina siapa jaga?"
Khaty pun jawab " Anak first dia abg din( husband Marina) jaga, yang kecik tu Shera jaga. Abg Din dah balik Gurun, duk kat sana..."
Nyza just diam sambil kesat air mata yang mengalir...

Lepas tu khaty pun pergi jumpa dengan someone from my office, cuz dia ade appointment dengan orang tu, dia tinggalkan no phone and masa nak balik dia peluk nyza then dia berlalu...dia still msg nyza...Bila teringat memori masa kiteorg form 4 dulu, nyza rasa sebak sangat...Time tu memang kiteorg rapat...Nyza ingat lagi ade 1 cerita yang sampai sekarang nyza xleh lupa...Masa tu akhir tahun form 4...time tu exam semua dah habis kelas pun makin kosong cuz ramai yang x datang...Nyza, Marina, Khaty, Juliana and Pam datang...Then Pam terbuka topic pasal Love Bite...hahahahahaha....Kiteorg semua tak tahu love bite tu ape...Time dulu2 kannnn....memang la xtahu...ahaks...then Pam pun cakap lar aper maksud Love bite tu....The best part is, kiteorg siap try buat love bite tu dekat each other...Of all Marina memang xtahu buat love bite cuz dia buat banyak kali pun memang tak jadi....

Bila teringat memori tu, nyza rasa sedih cuz nyza tak sempat pun jumpa dia masa dia sakit...Nyza ingat lagi masa dia jumpa nyza kat carrefour nak jemput nyza pergi wedding shera, dia peluk nyza kuat sangat...Dia cakap "Aku rindu sangat kat ko" who knows that was the last time nyza jumpa dia...Ape pun nyza doakan semoga rohnya ditempat di kalangan orang2 yang beriman....

Kesimpulan dari post nyza ni, nyza harap kepada semua kawan2 nyza berada dalam keadaan sihat sentiasa disamping keluarga masing2...Nyza nak u olls tahu yang nyza hargai friendship kita, walaupun kita jarang jumpa and contact, nyza nak u olls tahu setiap memori bersama u olls tersimpan rapi dalam hati nyza....Terima Kasih kerana sudi jadi kawan nyza and terima kasih kerana memahami nyza...Sekiranya nyza khilaf dalam persahabatan kita, nyza harap u olls dapat maafkan, nyza hanya manusia biasa yang tak pernah lepas dari kesilapan...Terima kasih friend...nyza sayang u olls semua...and nyza harap nyza jugak berada dalam hati u olls macam mana u olls berada dalam hati nyza...

Sekian entry nyza about this topic...untill i write again..Thanks kepada yang sudi membaca and thanks kepada yang sudi menjadi kawan nyza...Nyza hargai u olls...love you olls...Mwahsz Mwahsz 10000x hehehehehehe....


4 comments:

  1. aku cls prinsip akaun la weks..
    mmg terkejut psl marina tu kn..dh smpi ajal dia..yg terbaik kite sedekah doa setiapkali tingat kt dia.. btw adib tu yg cls sastera dlu tu kn..ke aku slh org?..mmg rindu sgt time sekolah kn..

    ReplyDelete
  2. memang la kelas prinsip akaun..aku pn klaz prnsp akaun...cume ko aliran ekonomi,aku perdagangan...huhuhu...yup yg klaz sastera tu...aku pn xigt muke dia..hahaha..aku knal nma..muke xknal...smpai ke sudah aku xleh recall muka adib tu..kuikuikui...

    ReplyDelete
  3. adib tu yg tinggal selang 2 rumah dr rumah itik*ex aku* dlu tu kn ke aku slh org ke tu kwn adib tu..dia ada sorg kwn rapat ngn dia ape ek nama dak tu lupe dh aku..
    aku aliran ekonomi ek?nape aku tk ingt pong hahahaha rindu la time skolah..

    ReplyDelete
  4. hahahahaha...umah itik tu yg kt umah membe ko yg dahlia tu kan...aku x igt muke ar...lupe dah...hahahahahahaha...mmg rindu time sekolah...tapi tu ar,xleh nak balik dah kezaman tu...if only we can turn back time kan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...